Da 28-årige Jack Bøttger fra Broager i Sønderjylland besøgte Power i Sønderborg for at kigge på en ny computer, ja så faldt han over et rigtig godt tilbud. En tablet var sat ned i pris, fordi den var en såkaldt ‘udstillingsmodel’.
Det var i hvert fald hvad sælgeren ifølge Ekstra Bladet og Jack Bøttger fik fortalt.
Rent faktisk kunne Jack spare over 50%, så han takkede ja tak til tilbudet.
Gammel og ustabil
Der gik dog ikke længe, før der var problemer med hans nyindkøbte tablet. Den gik i sort og han sendte den ind til reparation.
Men helt billigt var det ikke at få den repareret. Det stod klar for Jack, da værkstedet sendte en pris retur.
2663 kroner ville det koste ham, hvis han ville have den fixet.
Men det var nu ikke engang reparationsprisen, der var det mest overraskende. Næh, det var nu mere det faktum, at han nu kunne se, at tabletten var solgt første gang i 2017 og frem til at han selv købte den, havde den været til reparation hele 3 gange.
Tabletten var altså 4 år gammel, brugt og ustabil.
Helt normal praksis i Power
Da Jack henvendte sig i butikken med problemet fik han at vide, at det skam var ganske normal praksis, at tidligere solgte modeller blev solgt i butikken igen som ‘udstillingsmodeller’.
– Jeg synes, det er frækt. De burde simpelthen oplyse deres kunder om sådan noget. Jeg synes simpelthen ikke, at så stort et firma kan tillade sig at gøre sådan, fortæller Jack Bøttger til Ekstra Bladet.
Varehuschef i Power i Sønderborg, Casper Luccas Esbensen, erkender dog også nu, at forløbet ikke har været fejlfrit.
– Jeg har også talt med Jack og sagt undskyld til ham. Det er en fejl fra vores side. Det er ikke normal praksis, at vi sælger varer uden at informere kunder om historikken, siger han til avisen.
Jack Bøttger ønskede ikke at beholde sin mangelfulde tablet og bad derfor om pengene retur – hvilket han fik. Han fortæller dog også til avisen, at han ikke ønsker at handle i Power igen.